close





今天來推賞歌曲是王菲的Eyes On Me。
這首歌同時也是Final Fantasy Ⅷ的主題曲。
我幾乎沒有聽王菲的歌,不過這一首跟另外一首歌是我很喜歡的歌。

因為本身對FF8沒有愛(最愛的還是FF7),所以FF8沒有去實際碰過。
不過怎麼看都覺得FF8的男主角是"受",女主角是"攻"阿!XDDD
話說…有翅膀的女主角好讚阿>////<


Eyes on me

作曲:植松伸夫 作詞:染谷和美 編曲:濱口史郎
whenever sang my songs
on the stage, on my own
whenever said my words
wishing they would be heard
i saw you smiling at me
was it real or just my fantasy
you'd always be there in the corner
of this tiny little bar

my last night here for you
same old songs, just once more
my last night here with you ?
maybe yes, maybe no
i kind of liked it your way
how you shyly placed your eyes on me
oh, did you ever know ?
that i had mine on you

darling, so there you are
with that look on your face
as if you're never hurt
as if you're never down
shall i be the one for you
who pinches you softly but sure
if frown is shown then
i will know that you are no dreamer

so let me come to you
close as i wanted to be
close enough for me
to feel your heart beating fast
and stay there as i whisper
how i loved your peaceful eyes on me
did you ever know
that i had mine on you

dailing, so share with me
your love if you have enough
your tears if you're holding back
or pain if that's what it is
how can i let you know
i'm more than the dress and the voice
just reach me out then
you will know that you're not dreaming

darling, so there you are
with that look on your face
as if you're never hurt
as if you're never down
shall i be the one for you
who pinches you softly but sure
if frown is shown then
i will know that you are no dreamer


中譯
當我低吟,獨自站在舞台。
當我輕訴,期盼心意能夠傳達。
就彷彿可以見到對我微笑的你,
讓我分不清這是真實或是虛幻,
你依然站在那個小小吧檯的角落。
請讓我為你佇留這最後一夜,
如同往昔的歌曲再度響起,
在這最後一夜是否可以和你同在,
不論是或者不是,
我有些喜歡你的方式,
看你如何羞怯的注視我。
喔!你可曾知道?
我曾將我的全部給你。

親愛的,你在那!
伴隨注視你臉龐的目光,
猶如你未曾受傷害,
好似你從未被擊敗,
我是否應為你而改變,
願意溫柔的為你承受真正苦痛?
當你皺眉,我會知道這並非夢境。
就讓我來到你身邊,近到能夠如我所願,
近到能夠感覺到你心跳的悸動 ,
盼望你停步傾聽我的耳語 ,
喜歡你深情注視的眼神 ,
你可曾知道?
我曾將自己的全部給你!
親愛的請和我分享,
要是你的愛已經足夠,
如果你的眼淚已經抑制,
或是如此這般的痛苦,
我要如何讓你明瞭?
我並非只是你所見所聽,
只要好好感受我,
你將知道你並非在夢境!
arrow
arrow
    全站熱搜

    青蛙維尼熊 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()